BORN IN A MORNING HALL 現実逃避としての仮訳

ライブ画像

http://bbs.chinabroadcast.cn/simple/index.php?t77265.html



歌詞

http://bbs.chinabroadcast.cn/simple/index.php?t77265.html

BLIND GUARDIAN LYRICS - BORN IN A MORNING HALL

葬儀所で生まれた

In fact it was close to a real fallout

Everything's under control

The speaker said with a serious smile

Behind his mask

He knew the truth

I'll bring a new age of better ways

The TV preacher said

Just pay today

Pay today

実際,それは本当の脱落者に近く

全ては統制下にある

演説者は告げた 深刻な笑みを

マスクで隠して

奴は真実を知っていた

俺は良き方法の新しい時代を連れてくると

TVの伝道師は告げる

すぐに払えよ今日

払えよ今日

World's dressed in black

On Earth's Judgement day

And I?

I know it can't go on

Forbidden signs increase

I'm sitting still at home

And watching

世界は黒く飾り立てられ

地上は裁きの日

そして俺は?

俺は知る もう続けられないことを

禁じられた徴候を増やすことは続けられないことを

俺はまだ家に座ったまま

そして見つめている

Born in a mourning hall

Pale clouds feared the unborn child

Then it grew up with growing plans

Of suicide

Born in a mourning hall

Shadows left the fear inside

That Peter Pan will never reach

The other side

葬儀所で生まれた

青ざめた雲は胎児を恐れた

そのとき胎児は生長した

自殺の計画と一緒に

葬儀所で生まれた

影は恐れを内側へ押し込めた

ピーターパンは決して届かないだろう

死後の世界へ

It's frightening

Exciting to sit at home

And watch the burning fields

Get hypnotized by the TV snake

驚くべきことで興奮すべきことであった

家で座っていることは

そして焼き場を見つめ

催眠術をかけられた TV snakesに

Obey and work hard

And feel no anger

Just sympathy for the higher class

There's no chance in changing things

Cause I am

服従せよ,熱心に働け

そして怒りを覚えるな

ただ上流階級に同感せよ

チャンスなどない

俺が存在する理由を変えるチャンスなど

Born in a mourning hall

Silent cries ran out

When the cradle breaks

Broken dreams were unheard on

The other side

Born in a mourning hall

Shadows left the fear

In the newborn child

That Peter Pan will never reach

The other side

葬儀所で生まれた

静寂の泣き叫びは漏れ

ゆりかごが壊れるとき

壊れた夢は聴こえない

死後の世界へ

葬儀所で生まれた

影は恐れを胎児の中に


SOLO

And I'm part of the machine

A puppet on the strings

A rebel, once

Now I'm an old man

俺は機械の一部

ただの糸で操られた人形

ただの反逆者だったこともある

今や 俺はただの老人


Oh I know this can't go on

But the ghost called fear inside

Lames my tongue, my nerves, my mind

Eternal fall down

Someone cut the strings off

I can't move to get back courage

I've to face the truth

But not today

Goodbye

ああ 俺は知る もう続けられないことを

だがこの亡霊は内なる恐れを呼んだ

不完全な俺の舌を,神経を,精神を

神は地に堕ちた

誰かが操り糸を切った

俺は動けない 勇気を取り戻すためには

俺は真実に向き合わなければ

だが それは今日じゃない

あばよ

Born in a mourning hall

Caught inside the web called life

The only way to get out soon

Is suicide

Born in a mourning hall

Pale souls built a frozen world

Infected brains

Will never reach the other side

The other side

葬儀所で生まれた

くもの巣の中で捕まえたのは命と呼ばれた

たった一つの方法,ここから出て行く,それもすぐ,それは

自殺だ

葬儀所で生まれた

青ざめた魂は凍った世界を築いた

汚染された頭脳は決して届かないだろう

死後の世界へは

死後の世界へは